mandag 1. juni 2009

Mors symaskin


Jeg er usikker på hvor gammel den er, muligens fra før krigen. Den har fortsatt sin glans etter å ha vært brukt mye. Det ble sydd både brudekjoler og konfirmasjonskjoler. Husker godt alle fargene med brokadestoffer og taft som det skulle syes av. Da jeg ble gammel nok til å gå på fest, hentet jeg fram Burda blader og sydde meg klær. Jeg sa nettopp at jeg aldri har gått på sykurs, men hadde nok kurs hjemme. Fortsatt fungerer maskinen og nå skal den få heders plass på bloggen

2 kommentarer:

  1. Så flink du er Elin,fin blogg med mange flotte kunstverk.Hilsen Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Jeg husker at denne maskinen surret til langt på natt før brylluper og konfirmasjoner. På 50 og 60 tallet ble nok de fleste kjolene til kirkelige formål i bygda sydd på denne maskinen. Den ga også penger i en til tider slunken kasse.
    Bror

    SvarSlett